[22F] Xarrada: L’assegurança ètica i solidària. L’alternativa al monopoli capitalista de les assegurances

CNT València organitza una xarrada el dissabte 22 de febrer a les 18:30h a la seu del sindicat, amb la participació de la cooperativa d’assegurances ètiques d’Arç, per tal d’informar i difondre el model de corredoria alternativa i solidària que recolza les energies renovables.

Assegurances ètiques i cooperativisme

Avui en dia, sembla inevitable tenir contractades una o més assegurances: llar, automòbil, vida, viatges, etc.

“Les assegurances són serveis financers que han de passar pel filtre del consum crític, com s’ha fet amb els bancs” recorda Alfonso Bolado, soci d’Arç Cooperativa, la primera corredoria d’assegurances de tot Europa que va obtenir el segell EthSI.

Amb 35 anys d’història, Arç Cooperativa està especialitzada en el sector de l’economia social i solidària, el món associatiu i les energies renovables. Actualment, gestiona les assegurances de 2.000 cooperatives, entitats i empreses i donen cobertura a 190.000 persones.

L’entitat ha fet una aposta per la intercooperació i per promoure el mercat social. Actualment, és membre activa de la Xarxa d’Economia Solidària (XES) i de la Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya (FCTC), i sòcia d’entitats de banca ètica, com Coop57 i Fiare. Forma part, juntament amb una dotzena de cooperatives més, del Grup cooperatiu Ecos i també participa d’altres aliances i xarxes com CAESMutualCoop i Opcions.