Sindicats i Coordinadora d’Empleats Públics en Frau de Llei convoquen concentracions el 4 de juny

Els sindicats Intersindical Valenciana, CGT i CNT, juntament amb la Coordinadora d’Empleats Públics en Frau de Llei convoquen concentracions de personal temporal i interí de les diferent administracions públiques, el proper 4 de juny a les 11 hores davant les Subdelegacions del Govern a Alacant i Castelló i davant la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana a València.

Les concentracions que, segueixen amb la planificació habitual de mobilitzacions exigint de el Ministeri de Política Territorial i Funció Pública, la modificació de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic (EBEP). Unes modificacions que, seguint les recomanacions del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE), han d’introduir sancions a les administracions que abusen de la temporalitat; així com resoldre el problema actual de temporalitat.

Una sanció que, perquè siga realment dissuasòria i protectora dels treballadors i treballadores objecte de l’abús, passa necessàriament per la consolidació de l’ocupació: la fixesa. Contràriament a aquest fi, les diferents administracions pretenen reduir la temporalitat amb ofertes massives d’ocupació que, com diu el TJUE, ni tenen caràcter sancionador ni garanteixen la protecció del personal víctima de l’abús; doncs, es limiten a consolidar les places i no a les persones.

Ara, a la taula reivindicativa de les mobilitzacions cal afegir una nova que, consisteix a exigir la retirada immediata de la proposta, feta pública pel ministre Miquel Iceta; una proposta que sanciona amb l’acomiadament automàtic a les persones que ocupen una plaça vacant més de tres anys i amb la congelació d’aquesta plaça que, no podrà ser proveïda per reglament en un període d’un any. És a dir, sanciona els treballadors i treballadores víctimes de l’abús i penalitza a les usuàries i usuaris dels serveis públics amb una reducció temporal de plantilles; mentre que les administracions incomplidores es mantenen impunes.

És per això que les concentracions es realitzaran davant les subdelegacions i delegacions de Govern de les diferents capitals del País València i de la resta de l’estat. Perquè responsabilitzem el Ministre de la situació actual de temporalitat i, a més, lluny d’articular mesures que sancionen a les administracions per evitar l’abús, el que pretén és atemptar contra el dret a l’estabilitat laboral amb el personal públic amb acomiadaments, per imperatiu legal, sense que hagen causes objectives que els justifiquen i sense que hagen desaparegut les necessitats que van motivar la creació de la plaça. Des d’ací convidem i animem a tot el personal temporal en abús de les diferents administracions a sumar-se, perquè l’amenaça és greu i la resposta ha de ser ferma i contundent. Només des de la unitat i la participació podrem canviar la situació.